viernes, 19 de marzo de 2010

HOMO ECONOMICUS


A.ULERMENA
1.Ez, pertsonak laguntza behar dutelako
2.Besteei zaintzea egiten dute, lan txarragoak.
3.Bizitza zikloaren aldatzen dira eta denbora asko ematen dute tartean ume txikiak dagoenean, gure inguruan ezbeharren bat gertatzen denean, senideak gaixotzen eta zahartzen.
4. Oso beharrezkoak direlako.

GAIA ETA LABURPENA
Gaia: Emakumeeen garrantzia osasunetan eta bere eskergaizto.

Laburpena: Sarritan emakumeen lanak ohargabe pasatzen dira. Normalean, osasunean emakumeak egiten dituzte zaintza lanak eta gizonak lan onenak dituzte, baina urteekin egoera hau aldatuko du.

MOLDATU ESALDIAK
1. Ekonomia merkatuaz arduratzen da, ondorioz, merkaturik kanpo egindako lanak ez ditu kontuan izaten.
2. Sistema ekonomikoa autonomo bezala azaltzen zaigu, hala ere, nabarmena da erreprodukzio lanik gabe ez lukeela luzaro iraungo.
3. Inkesten arabera, emakumeek etxeko lanaren %75etik gora egiten dute, ondorioz, gizonen partaidetza askoz txikiagoa.
4. Bizitzan,nola nahi ere denok dugu besteen laguntzaren beharra, merezi du hori kontuan izatea.

IDAZLANA
Osasuneetan zaintza lan askok daude, esate baterako, nineroak, gaixozainak, etxekoandreak, agurezko bizilekuak zaintzen duten pertsonak lana eta abar...
Nahiz eta gaizki baloratu egon,
lan hauek oso garrantzitsuak dira.
Neure etxean nire amak egiten ditu gehiengo etxeko lanak, baina nire aitak nire anaiak, nire arrebak eta nik laguntzen dugu ere.
Nik bakarrik lan egin ahal dut asteburuetan, bestea, aste bitartean nire amak egiten du.Goizean eskolan nago eta arratsaldean fubola daukat hiru egunetan eta matematikako akademia bi egunetan dauzkat.
Neure anaiari eta arrebari
gauza bera gertatzen zaie, unibersitatean ikasten ari direlako eta ez dute denborarik.
Nire aitak bulegoan egiten du lana eta etxean dagoen guztian lagunzten du.

Emakumearen zeregina aldatzen ari da. Gaur egun, gizonek eta emakumeek lan berdinak dituzte
eta emakumeak pozago sentitzen da ikusten dugu. Antzinan hau ezinezkoa zen. Gero eta familia gehiago bikoteak lana dauk eta etorkizunean, nork daki, beharbada, errobotak zaindu ahal dituzte geure seme-alabak.




No hay comentarios:

Publicar un comentario